woensdag 3 juni 2009

Beneden peil

Waarschuwing: dit stukje heeft geen niveau en ik raad iedereen aan om hier te stoppen en niet verder te lezen. Maar ik moet het toch kwijt, want het sluit zo mooi aan bij het telepathie-bericht.

Het gebeurde op 1 januari 2009, nieuwjaarsdag, en dit is wat ik toen noteerde.

Het leven blijft onverwachte verrassingen opleveren. Mijn eerste actie in het nieuwe jaar was een bezoek aan het toilet, voor een grote boodschap. En wat vond ik toen ik na wat druk- en perswerk achter me keek?: een grote drol in de vorm van een 1, inclusief het schuine dakje bovenaan. Keihard en kaarsrecht. Een waar kunstwerk, en zo toepasselijk op deze eerste dag van het nieuwe jaar. Ik heb er minutenlang in stille bewondering naar staan kijken.
Maar ja, het was geen chocoladeletter, het bleef een drol, ik kon hem moeilijk in de koelkast bewaren en dus moest hij toch maar weg. Ik wenste hem goede reis en drukte op de spoelknop.
Maar hij wilde niet weg, hij wilde bij me blijven! Nog eens proberen!, maar hij overleefde ook de tweede kolkende waterval, en de derde, en pas bij de vierde keer doortrekken voegde hij zich bij zijn soortgenoten.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar was dat een teken van boven? Via mijn achterwerk? En zo ja, wat was de diepere betekenis dan? "Je blijft ook in 2009 nummer 1" of "de shit zal je ook in 2009 blijven achtervolgen".

Jomanda, help!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten